divendres, 2 de març del 2012

Gelat de maduixa

Els gelats em tornen boja, m'és igual si fa fred o calor, si plou o fa sol, en menjaria a cada moment. Tinc la sort que tant al meu marit com a la meva nena els hi passa exactament el mateix, així que la geladora a casa meva s'ha convertit en un electrodomèstic indispensable per assaborir un bon gelat fet a casa i amb una textura supercremosa. L'únic problema que acostumen a tenir els gelats és que la majoria demanen nata o una base semblant a les natilles per a la seva elaboració, aportant una dosi extra de calories i de greixos a la recepta que, desenganyem-nos, tira una mica enrera a l'hora de menjar, i menys ara que ja tenim l'estiu a tombar la cantonada. Aquesta recepta és ideal, ja que a part de que es pot substituir la fruita per qualsevol altra que ens vingui de gust (mango, papaia, kiwi,...) no es fa amb cap d'aquests dos ingredients, sino amb llet evaporada que aporta una quantitat molt més baixa de greixos.
Aquest cop m'he decantat per un de maduixes, ara que estem en plena època d'aquesta fruita que millor que aprofitar-ho. Així doncs, aquí us passo la recepta per si us passa exactament el mateix que a mi.

Ingredients:
  • 1 pot de llet evaporada
  • 1/2 tassa de llet
  • 1/2 tassa de sucre
  • 500gr. de maduixes
Preparació:
Primer de tot hem de tenir en compte que el pot de llet evaporada estigui ben fred, així que el podem tenir guardat a la nevera o posar al congelador un parell d'hores abans d'utilitzar-lo.
Netegem bé les maduixes i els hi treiem les fulletes. Les posem en un got batedor i les triturem junt amb la llet i el sucre i reservem.
A part, batem la llet evaporada amb unes varilles fins que hagi agafat molt volum, llavors barregem amb el suc de les maduixes, posem tot a la geladora i al cap d'un ratet, voilà, un deliciós gelat de maduixes casolà.

helado de fresa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada