diumenge, 29 de juliol del 2012

Cookies de xocolata

Qui no hagi menjat mai una cookie que tiri la primera pedra, i a qui no li encantin que tiri la segona. Com pot ser que unes galetes amb trossets de xocolata siguin tant bones? Hi ha milers de tipus de galetes però estic convençuda que més del 80% de la població quan pensa en galetes li venen a la ment aquestes delicies. I llavors despotriquem contra l'imperialisme americà! Jo ja tenia una recepta d'aquestes galetes que utilitzava sovint però l'altre dia vaig trobar la veritable recepta americana i no m'en vaig poder estar, al dia següent ja estaven en el meu forn. He de reconèixer que són espectaculars, delicioses, sublims...

Cookies de chocolate


Ingredients:

  • 228gr de mantega
  • 200gr de sucre
  • 220gr de sucre moré
  • 2 ous grans
  • 300gr de farina
  • 215gr de flocs de civada molts
  • 1/2 culleradeta de sal
  • 1 culleradeta de llevat
  • 1 culleradeta de bicarbonat
  • 340gr de perletes de xocolata
  • 1 culleradeta d'extracte de vainilla
  • 112gr de xocolata amb llet ratllada

Preparació:
Posar la mantega a temperatura ambient en un bol i amb unes varilles batre ben fort fins que quedi com una crema. Afegir els dos sucres i l'extracte de vainilla i tornar a remenar fins que estigui tot ben incorporat, barrejar-hi els dos ous batuts.
En un altre bol tamissar la farina amb el llevat, la sal, el bicarbonat i afegir-hi els flocs de civada molts. Afegir la crema de mantega i remenar, podem utilitzar una mà i ens serà molt més senzill (jo aquí vaig tirar de filla, i així jo no m'enbruto, ella disfruta i jo puc anar recollint, 3 en 1). Quan estigui tot ben lligat posem les perletes de xocolata i la xocolata ratllada, jo segurament vaig tirar molt menys de 112gr, em vaig cansar molt abans de ratllar xocolata. Es fan boletes amb la massa i s'enfornen a 175ºC durant 10-12min. Imprescindibles!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada