dilluns, 9 d’abril del 2012

Gingebre confitat

Feia molt temps que cada cop que anava a la fruiteria em mirava el gingebre però no sabia quin ús donar-li.  Aquesta espècie m'evoca plats exòtics i deliciosos, talment com si estigués de vacances així que per fi l'altre dia m'hi vaig llençar i m'el vaig endur a casa. Tal i com em vaig pensar al cap d'un parell de setmanes allà estava, al fruiter, mirant-me i preguntant-se perquè me l'havia endut a casa si no tenia intenció de fer-lo servir. La veritat és que no era el meu pensament però desenganyem-nos, no estic acostumada a cuinar amb gingebre i tots els plats que em venien a la ment no eren molt aptes per una nena petita. Quan ja em pensava que aniria a parar a les escombreries quan estigués pansit vaig tenir una revelació i em vaig posar a buscar receptes a internet per fer-lo confitat. Si més no d'aquesta manera em dóna un plaç de molts mesos per pensar on posar-lo o utilitzar-lo ni que sigui ratllat en un pa de pessic. En vaig trobar moltes i totes diferents, finalment em vaig decantar per aquesta de Lola en la cocina, ja que a diferència de moltes que necessitaves fins a 3h de cocció, en aquesta amb uns 10min n'hi ha prou, això sí, calen 3 dies per tenir-lo acabat. Doncs si us passa com a mí aquí teniu la recepta per poder gaudir d'aquesta espècie a casa durant molts mesos, que és el que dura a la nevera.


jengibre confitado


Ingredients:
  • 250gr de gingebre
  • 400gr de sucre
  • 250ml d'aigua

Preparació:

Primer de tot s'ha de pelar el gingebre i tallar-lo com més us vingui de gust, bastonets, daus, rondanxes...un cop el tingueu llest, posar-lo en aigua bullent i escaldar-lo durant 4 minuts i refrescar. Aquest procés s'ha de fer fins a quatre vegades perquè perdi una mica la fortor. Un cop escaldat i refrescat aquestes quatre vegades reservar i preparar l'almívar.
Posar al foc l'aigua i el sucre fins que comenci a bullir i el sucre s'hagi desfet, abocar-lo sobre el gingebre que tindrem en un bol de vidre, tapar i deixar reposar durant 12h. Un cop passat aquest temps, recuperar l'almívar i fer-lo bullir durant 10min., tornar a abocar sobre el gingebre i deixar reposar tapat durant 2 dies. Passat aquest temps posar al foc gingebre i almívar i coure durant 10 minuts, posar en un pot que tanqui hermètic, deixar refredar i guardar a la nevera.
Si volem podem escòrrer el gingebre, assecar-lo bé amb paper de cuina i arrebossar-lo en sucre, però aquest pas sempre el podrem fer si el tenim guardat a la nevera en el seu almívar.
D'aquesta manera el gingebre aguanta uns quants mesos a la nevera, llest per ser utilitzat en qualsevol plat, dolç o salat.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada